Skupinska fotografska razstava “Mnogoternost”

…………………………………………………

 
Skupinska fotografska razstava “Mnogoternost” je skupniska razstava kolektiva temnice Mišnica, ki deluje v GT22.
 
 
Otvoritev bo v ponedeljek, 5.9.2022 ob 19:00 uri v avli GT22.
 
 
Razstavljajo:
Anja Seničar, Andrej Firm, Marko Golnar, Gregor Salobir in Žan Koprivnik.
 
 
Razstava je del programa Festivala fotografije Maribor 2022 in je nastala ob podpori iLabGT22, Ustanove Fundacija Sonda, MišniceGT22 ter Mestne občine Maribor.
 
 
———————————————————————-
 
Anja Seničar (1992) je leta 2017 diplomirala na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, kjer trenutno zaključuje tudi magistrski študij fotografije. Končala je Šolo za kuratorske prakse in kritiško pisanje Svet umetnosti, ki deluje pod okriljem Zavoda za sodobno umetnost SCCA – Ljubljana. Od leta 2020 deluje tudi v fotografskem kolektivu Kela. Svoje zanimanje usmerja predvsem v polje fotografije na umetniški in teoretski ravni. V svoji ustvarjalni praksi se trenutno posveča materialnosti fotografskega medija in aspektov (re)prezentacije fotografije kot objekta. S kolektivom Kela je sodelovala na raziskovalno-umetniškem projektu Skup (Galerija Škuc, Ljubljana, 2021), ki se je manifestiral v istoimenski razstavi in publikaciji. V sklopu šole Svet umetnosti je sokurirala razstavo Pod pritiskom (Galerija Škuc, Ljubljana, 2020). Kot kuratorka je sodelovala na razstavah Luka Prijatelj: Sled/Trace (Galerija DLUL, Ljubljana, 2020), Peter Fettich: Rispect the Boul (Galerija Tir, Nova Gorica, 2020; Studio 12:22, GT22, Maribor, 2020; Layerjeva hiša, Kranj, 2020; Odprto obrobje, MIKK, Murska Sobota, 2020), Tilyen Mucik: Herbarij (Layerjeva hiša, Kranj, 2021; Odprto obrobje, MIKK, Murska Sobota, 2020), Tilyen Mucik: Žbunje (Stekleni atrij ljubljanske Mestne hiše, Ljubljana, 2020). Svoja avtorska dela je predstavila na razstavah: Različni, odlični. Mladi umetniki 2020 (ZDSLU, Ljubljana, 2021), ART FOR SALE / Papirnate zadeve (UGM Kabinet, Maribor, 2019), Prekleti delež (Mala galerija Banke Slovenija, Ljubljana, 2019), Bela kocka (Ulična Galerija, GT22, Maribor, 2018), REMNANTS/ Sučasna stredoeuropska fotografia (KOTOLNA gallery, FOTOFEST Košice, Slovaška, 2017), ALUO LXX: preteklost, sedanjost, prihodnost (Galerija Jakopič, Ljubljana, 2016), After all (Cellar gallery, Krakow, Poljska, 2016), Anatomija melanholije (Tovarna umetnosti, Majšperk, 2014).
 
Andrej Firm rojen leta 1985 v Mariboru. Leta 2010 uspešno konča študij in pridobi naziv: uni. dipl. Upravni organizator. Leta 2010 nadaljuje študij na Višji Strokovni Šoli v Sežani smer reportažna in dokumentarna fotografija. V okviru obvezne študijske prakse, se zaposli kot hišni fotograf pri Umetnostni Galeriji Maribor – UGM (2011). Leta 2012 na Danskem v okviru Erasmus prakse kot asistent fotografu Emilu Schidltu izpopolnjuje svoje znanje v analogni fotografiji in starih analognih tehnik (Vra Hojskole). Prav tako svoje fotografsko znanje nagrajuje kot asistent fotografa Bojana Breclja pri projektih Kdo si?/ Who are you?, 2011-2012 (Mestni Muzej Ljubljana) ter pri triletnem projektu Festivala Sarajevska Zima (2012-2014). Redno razstavlja doma in v tujini na temo dokumentarne in analogne fotografije.
Občasno opravlja fotografske storitve za komercialne naročnike v Sloveniji in izvaja delavnice na temo starejših analognih procesov v fotografiji. V letu 2014 kot član kolektiva GT22 ustanovi prvo prosto dostopno temnico v Sloveniji in fotografsko platformo Mišnica GT22 v Mariboru, ki je namenjena izobraževanju mladih in raziskovanju na temo analogne in digitalne fotografije. V sklopu interdisciplinarnega umetniškega inkubatorja GT22, deluje in raziskuje tudi na področju neodvisnega gledališča in sorodnih uprizoritvenih umetnosti. Od leta 2014 aktivno sodeluje v gledališki produkciji kot fotograf, scenograf in oblikovalec luči. V letu 2017 uspešno zaključi študij fotografije na temo dokumentarne fotografije, kjer raziskuje področje slovenske gledališke fotografije ter predstavlja novo nastalo neinstucionalno gledališče Intimni Oder GT22.
Od leta 2016 prevzame funkcijo tehničnega vodje pri KUD Moment (produkcija in razvoj neodvisnega gledališča), ki deluje v skupnostnih prostorih GT22, Maribor.
 
Marko Golnar je ljubiteljski fotograf, osredotočen predvsem na portretno in ulično motiviko, tudi v analogni tehniki. Sodeluje z GT22, kjer je soskrbnik Mišnice in mentor številnih delavnic za mlade. S fotografijo se je pričel ukvarjati kot majhen otrok, sedaj pa svoje fotografsko znanje redno nadgrajuje. Analogna tehnika mu vedno znova postavlja nove izzive, zato veliko časa preživi v temnici. V sklopu festivala VUKfest je leta 2008 prejel 1. nagrado foto natečaja z naslovom “Maribor skozi čas”.
Fotografsko pokriva različne dogodke (festival LENT, MFRU – mednarodni festival računalniške umetnosti, pogovori, gledališke igre, otvoritev razstav, letni kino MINORITI in PIRAMIDA), ki so povezani s prostorom GT22 in Mišnico. V letu 2019 je v razstavi EKSTREMNO SLOVENSKO predstavil portrete slovenskih filmskih ustvarjalk, ki so nastali pri istoimenski seriji pogovorov.
 
Gregor Salobir, rojen leta 1989 živi in ustvarja v Mariboru. Je nagrajen fotograf, član
Fotokluba Maribor, član GT22 in eden izmed vodij edine prosto dostopne fotografske
temnice v Mariboru; Mišnice. Svoje pridobljeno znanje prenaša s pomočjo delavnic in
predstavitev na mlajše generacije.
Imel je več samostojnih razstav in sodeloval na številnih skupinskih razstavah, doma in v tujini.
Že deset let redno fotografira različne kulturne dogodke, od koncertov, do otvoritev razstav.
Poleg digitalne fotografije se fotografsko usmerja nazaj h koreninam in začetkom lastnega
fotografskega potovanja–k analogni fotografiji. Privlačijo ga različne smeri fotografije: od
avtorsko-umetniške, ulične do reportažne.
 
Žan Koprivnik (1993) je ljubiteljski fotograf, ustanovitelj zavoda Lux Pictura, inštitituta za raziskavo fotografije, ter član fotografskega kolektiva Mišnica. Poglavitni del njegovega ustvarjanja temelji na implementaciji analogne fotografije in raziskovanju historičnih fotografskih postopkih devetnajstega stoletja, pri čemer je našel glavni vir kreativnega navdiha v mokrokolodijski fotografiji na steklu in ostalih postopkih kontaktnega tiskanja ter uporabi velikoformatnega filma kot medija za uresničevanje svojih fotografskih idej. S svojim delom poskuša navdušiti tudi druge z organiziranjem delavnic in predavanj, kar uresničuje v sklopu zavoda Lux Pictura, kjer se med drugim posveča tudi zbiranju in digitalizaciji zgodnjega slovenskega fotografskega gradiva ter ustvarjanju skupnosti navdušencev nad analogno fotografijo v Sloveniji.
Pri fotografskem delu se posveča predvsem portretu kot oknu v dušo človeka in iskanju transgresivnega znotraj medija klasične fotografije, ki lahko s svojo negibno pojavnostjo vzbudi nešteto odzivov, predvsem pa omogoča, da z enostavnim elementom, fotografijo, izpovemo zgodbo o življenju nekoga ali nečesa in se pri tem dotaknemo lastega intimnega sveta. Medij fotografije avtorju omogoča pripovedovanje zgodb na drugačen način kot v gledališču, kjer kot igralec profesionalno deluje, s fotografijo in s pomočjo analognih postopkov si namreč ustvarja pogoje, ki terjajo celovit pristop in fotografijo s svojo ročnostjo, prisotnostjo napak, približajo nam samim.
Deli
PROGRAM
19. 04. - 20:00 // Pod kontrolo + Zbor za publiko // predstava
Vstop: 8 € / 5 € / 0 €
20. 04. - 20:00 // Pod kontrolo // predstava
Vstop: 8 € / 5 € / 0 €

 

VIRTUAL TOUR GT22

Ostali prispevki

Avla
Avla
predstavitev knjige »Rožengrunt« z Matejo Ratej
Avla
8. 2. 2024, 17:00 → 22:00
Avla
zvočna kompilacija 2013-2023
Avla
skupinska razstava
Avla
Brezplačni kulturni posvet, neformalno izobraževanje in prikaz gledališkega dela v javnem prostoru