Bienale lutkovnih ustvarjalcev

Maribor tudi v letošnjem letu ponuja pestro jesensko dogajanje na področju kulture. Od 13. do 16. septembra 2017 se namreč odvija že deveti bienale lutkovnih ustvarjalcev Slovenije. Izmed triinpetdesetih prijavljenih predstav minulih dveh sezon pa je bilo treba izbrati zgolj deveterico najboljših predstav v tekmovalnem sklopu ter četverico predstav spremljevalnega programa. Mesto selektorice je tokrat pripadlo kulturni ustvarjalki, ki sicer zelo dobro pozna in spremlja slovensko lutkovno sceno, vendar vanjo do sedaj ni bila neposredno vpeta.

Hrvaška lutkovna poznavalka Olga Vujović v pogovoru tik pred pričetkom devetega bienala predstavlja svoje videnje slovenske lutkarske scene, spregovori o morebitni problematiki, s katero se soočajo lutkovni ustvarjalci v Sloveniji in drugod po Evropi, predvsem v sosednji Hrvaški, med drugim pa še razkriva, kateri so kriteriji, ki pripomorejo k stvarjenju in naposled k izbiri kakovostne lutkovne predstave.

Pogovor je nastal v sklopu kritiško-novinarskega seminarja pod vodstvom gledališke kritičarke, dramaturginje in mentorice Zale Dobovšek s sodelovanjem devetega bienala lutkovnih ustvarjalcev Slovenije, Lutkovnega gledališča Maribor, spletnega portala Koridor – križišča umetnosti in GT22. Pogovor s selektorico bienala sta vodili Maša Jazbec in Tjaša Bertoncelj.

 

retji dan, približno na polovici festivala 9. bienala ULU Slovenije smo se pogovarjali z žirantom Tinom Grabnarjem, gledališkim režiserjem. Izmed devetih predstav, ki so bile izbrane v tekmovalni program, bo žirija jutri izbrala in razglasila zmagovalke. Do takrat žirija svoje mnenje zadržuje zase, zato sva se pogovarjala bolj o Grabnarjevem osebnem pogledu na gledališče.

Tin Grabnar sicer zaključuje magistrski študij gledališke režije, toda kljub svoji mladosti je že precej izkušen. Deluje kot samostojni kulturni delavec in je sodeloval z ljubljanskim in mariborskim lutkovnim gledališčem, Slovenskim mladinskim gledališčem, v prihajajoči sezoni pa bomo njegovo delo lahko gledali tudi v SNG Drama Ljubljana. Seveda pa deluje tudi na neinstitucialni sceni, na kateri je v Mariboru prisoten tako ali drugače že skoraj desetletje.

Z veseljem sem se pogovarjala z enim izmed redkih predstavnikov mlade generacije, ki jih stroka uspe prepoznati kot vredne poslušanja in upoštevanja ter upam, da ne bo ostal osamljen primer.

Pogovor je nastal v sklopu kritiško-novinarskega seminarja pod vodstvom gledališke kritičarke, dramaturginje in mentorice Zale Dobovšek s sodelovanjem devetega Bienala lutkovnih ustvarjalcev Slovenije, Lutkovnega gledališča Maribor, spletnega portala Koridor – križišča umetnosti in GT22.

Deli
PROGRAM
10. 12. - 20:00 // Heroj 2.0 – Predstava vseh predstav // predstava
Vstop: 7 € / 5 € / 0 €
12. 12. - 20:00 // Festival LGBT filma: Peter von Kant // film
Vstop: prost
13. 12. - 20:00 // Festival LGBT filma: Samo na izi // film
Vstop: prost
14. 12. - 20:00 // Festival LGBT filma: LGBT SLO 1984 // film
Vstop: prost

 

VIRTUAL TOUR GT22

Ostali prispevki

Podcast
Naš podkast je tokrat razčlenil osnutek Strategije razvoja kulture v MOM 2022-2026 in morebitno selitev KC Pekarna.
Podcast
Revija Ekran prihaja ob 60-letnici v Maribor na festival Enimation. S podkastom, delavnico in razstavo ...
Podcast
Podcast Maribor is the future #127 tokrat združuje moči s serijo pogovorov FokusFokus, ki so se odvijali na Lentu.
Podcast
Podcast Maribor is the future z ustvarjalkami_ci posebne številke revije Maska na temo "policije".
Podcast
Pogovor Maribor is the future z ustvarjalci_kami predstave Več nas bo, prej bo te igre konec?
Podcast
Trije prekarci in prekarka o prekarnosti, začasnosti, organiziranju in možnostih za upor ter spremembe.
Podcast
Podcast Maribor is the future z Matijo Solcetom, Tinesom Špikom in Žigo Auerjem.
Podcast
O Yugu kot katalizatorju mitov in dejstev znotraj specifičnega prostora ter mednarodnem fenomenu in simbolu socialističnih časov.