Festival fotografije Maribor 2019

Od 17. septembra do 30. septembra v Mariboru

Letošnja izvedba fotografskega festivala v Mariboru se posveča krajini in okolju. Z razstavami, ki predstavljajo predvsem sodobno umetniško obravnavanje te teme, jo bo osvetlil z različnih plati. Fotografske tehnike, formalni in vsebinski izzivi, ekologija, politika, znanost, domišljija, pa tudi sama definicija motiva znotraj umetnostno zgodovinske stroke so zelo aktualne tematike, s katerimi se ukvarjajo tako umetniki in strokovnjaki kot tudi širša javnost.

Eden od najpogostejših motivov v fotografiji je krajina, naj gre za pogled iz narave ali na kraje, ki jih je ustvaril človek, torej arhitekturo. Arhitektura v tem primeru predstavlja kulturno krajino, torej krajino, ki je splet domišljije in možnosti materialne realizacije. Kultura in Narava sta bili še pred kratkim, mogoče še pred dobrimi 200 leti dve jasno določljivi in ločeni kategoriji v dojemanju sveta. Kultura je vztrajno vdirala v naravo do mere, ko so nekateri znanstveniki označili trenutno geološko obdobje poimenovali antropocen, saj je postalo jasno, da človeška dejavnost vpliva na globalne procese.
Vendar tudi narava ves čas vdira v kulturo. Nekoč so menili, da je potrebno naravo krotiti in da jo človek s svojim razumom lahko tudi ukroti, vendar se vedno znova kaže, pa čeprav le z regratovo bilko na sredi asfaltiranega parkirišča, kako tanka plast je človekova zavest in dejavnost, ki izhaja iz nje. Poleg tega se je narava krepko napihnila, da sega že preko meja vidnega vesolja. Narava, divjina, nezavedno, kakor koli že imenujemo, vdira vedno znova skozi najmanjše razpoke in tudi silno in rušilno kar vse povprek.

V izvedbi fotografskega festivala 2019 bodo v ospredju razstave, ki z različnimi estetskimi rešitvami, tematskimi sklopi in formalnimi pristopi raziskujejo in osvetljujejo tako sodoben kot zgodovinski pogled na krajino, na prostor in družbo. V tem izboru je predvsem prikazano, kako zelo težko si je predstavljati krajino v odsotnosti človeka.

PROGRAM V GT22

V hiši GT22 bodo v okviru Festivala fotografije Maribor 2019 naslednje razstave:

Torek, 17. september 2019 ob 19.00 // Ulična galerija Židovska

Roland Icking – UGmb, nova sezona
Produkcija/ Production: GT22 / Ustanova Fundacija Sonda / TamTam

Četrtek, 19. september ob 19.00 // GT22 + avlaGT22

Marko Golnar – Ekstremno Slovensko
Produkcija/ Production: GT22 / DRFK

Četrtek, 19. september 2019 ob 19.00 // Hodnik.GT22

Made in GT22 – 2.del
Produkcija/ Production: GT22 / Ustanova Fundacija Sonda

Petek, 20. september 2019 ob 18.00 // GT22

Fotografski muzej Modrinjak, nova sezona GT22
Kurator: Matej Sajko Modrinjak
Produkcija/Production: GT22 / Fundacija Sonda

Petek, 20. september ob 19.00 // BlackBox.GT22

Jaz labod – 2.del
Produkcija/ Production: GT22 / Ustanova Fundacija Sonda

Sobota, 21. in 28. september ob 10.00 // GT22

Odprta vrata v Fotografskem muzeju Modrinjak.
Fotografski muzej Modrinjak je največja zasebna zbirka fotografske tehnologije v Sloveniji.

Sobota, 21. in 28. september ob 12.00 // GT22

Polaroidni Maribor
Vodi: Matej Sajko Modrinjak
Produkcija: Fotografski muzej Modrinjak / Rajzefiber

Ponedeljek, 30. september ob 18.00 // IntimniKino.GT22

Projekcija filma Dragiša Modrinjak
Premiera dokumentarnega filma Mariborski KROG

Deli
PROGRAM
30. 03. - 20:00 // Dobra družba // predstava
Vstop: 8 / 5 / 0 €
05. 04. - 12:00 // Vintage sejem // pop-up shop
Vstop: prost
05. 04. - 20:00 // Dobra družba // predstava
Vstop: 8 / 5 / 0 €
06. 04. - 10:00 // Vintage sejem // pop-up shop
Vstop: prost

 

VIRTUAL TOUR GT22

Ostali prispevki

Dobre prakse
/ serija FokusFokus / tekst #11 / avtorica Kaja Kraner
Dobre prakse
Pogovor s pionirko na področju osebne asistence in borko za samostojno življenje ljudi s posebnimi izzivi.
Dobre prakse
V luči nedavnega potresa bomo ob predavanju zbirali sredstva za kurdski rdeči polmesec - Heyva Sor.
Dobre prakse
»Umetnik je inovator prostorov. Oblikuje in uteleša prostore, ki so bili pred tem nemogoči, nezamisljivi …«
Dobre prakse
Jernej Trebežnik o umetniških delih in teorijah merjenja njihove umetnosti.
Dobre prakse
Jernej Trebežnik o absurdnosti merjenja delovnega časa v umetnosti.
Dobre prakse
Želimo VAM zdravo in solidarno novo leto in vas vabimo k branju dialogov z zapatističnimi tovariši, ki so obiskali GT22.