FeFi – prvi slovenski feministični filmski festival

Filme si boste lahko brezplačno ogledali v treh sekcijah Frišno, Retro in ZDAJ! od 4. do 10. marca na spletni strani festivala fefi.si.

Med 6. in 8. marcem, vsak večer ob 20. uri bodo potekale debate in pogovori z avtoricami ter programsko ekipo na spletni platformi Zoom.

FeFi je prvi slovenski feministični filmski festival, ki postavlja ženske zgodbe in ustvarjalke v prvi plan. Poimenovan je po Genovefi ali plemenski ženski, zavetnici voskaric_jev, pastiric_jev, klobučaric_jev in vrtnaric_jev, ki med drugim ščiti zdravje oči. FeFi gleda in vidi. Njeno vsevidno oko izpostavlja nevidne, zatirane, na obrobje potisnjene, a žilave ženske zgodbe, ki krojijo in prekrojujejo tok zgodovine. Festival ponuja vpogled v prihodnost, sedanjost in preteklost filmskega delovanja žensk, ki si postavljajo lastna pravila in sledijo svoji poti. Sekcija Frišno izpostavlja radikalne newcomerke, ki obračunavajo s patriarhalno polpreteklo zgodovino, sekcija ZDAJ! je v hic et nunc stanju filmskega ženskega ustvarjanja, sekcija Retro pa osvetljuje pretekla dela – nevidna in nevidena. FeFi daje prednost ženskemu pogledu in kliče k solidarnosti: »Nič več Oko za Oko. Pač pa eno Oko z drugim Očesom, ki zre v isto smer.«

Zakaj potrebujemo feministični filmski festival? »Zato ker je v obdobju med leti 1995 in 2017 v Sloveniji le vsak dvanajsti, z javnimi sredstvi podprti celovečerni film režirala ženska in le vsak šesti kratki film, kot navaja raziskave Nike Gričar za Slovenski filmski center. Zato ker je na filmske akademije in šole vpisanih skoraj enako število študentk kot študentov, bistveno manj diplomiranih režiserk pa še vedno dobi priložnost za delo v filmski industriji, kot kaže raziskava evropske mreže avdiovizualnih ustvarjalk EWA. Zato ker se je na petih največjih filmskih festivalih v zadnjih treh letih za glavne nagrade potegovalo le 25 odstotkov filmov režiserk in le 8 odstotkov filmov režiserk, ki niso bele polti, kot kaže študija USC Anneberg in fundacije Time’s Up pod vodstvom dr. Stacy L. Smith. Ameriški kritik John Berger je pred skoraj pol stoletja zapisal eno od nevidnih dejstev do takrat: moški gledajo, ženske so gledane. A petdeset let zgodovine spremeni njen tok. Ženske gledajo, so gledane, a niso več absolutno objektivizirane. Zato je zdaj pravi čas tudi za prvi slovenski feministični filmski festival,« pojasnjuje programska ekipa iz Društva za razvoj filmske kulture Maribor, ki jo sestavljajo: komunikologinja in gledališka pedagoginja Jana Burger, nekdanja predavateljica sociologije spolov na Humboldtovi univerzi v Berlinu dr. Nataša Pivec in filmski kritik Žiga Brdnik.

Retro: po poteh Ite Rine skozi kultni Erotikon

Pogleda FeFi v preteklost in prihodnost bosta letos usmerjena v eno izmed filmskih prestolnic sveta, Berlin. Tam se je pred več kot 90 leti tudi Slovenija najbolj močno doslej približala filmskemu panteonu, ko je takrat še mlado dekle Ida Kravanja iz domače Divače pobegnila na avdicijo v nemško prestolnico. Pod umetniškim imenom Ita Rina se je hitro povzpela med najpriljubljenejše igralke tistega časa, predvsem film češkega režiserja Gustava Machatýja Erotikon pa jo je leta 1929 izstrelil med evropske filmske zvezde. Poleg številnih pisem oboževalcev so kmalu začele prihajati tudi ponudbe iz Hollywooda, ki pa jih je Ita vztrajno zavračala, dokler ni tako nenadno, kot je začela, svoje kariere tudi končala po poroki in preselitvi v Beograd. V posvetilo Kravanji bomo v sodelovanju s češkim Narodnim filmskim arhivom slovenskemu občinstvu prvič zavrteli digitalizirano različico kultnega Erotikona, ki bo brezplačno na ogled na spletni strani festivala od 4. marca. O filmu in življenjski zgodbi filmske zvezde boste lahko s programsko ekipo festivala debatirali v nedeljo, 7. marca ob 20. uri.

Frišno: berlinski filmski obračun s patriarhatom

Za pomoč pri navigiranju od preteklih do prihodnjih filmskih premikov smo se obrnili na enega izmed mednarodno najbolj udarnih feminističnih in queerovskih filmskih kolektivov GRRL HAUS CINEMA, ki združuje filmarke iz vsega sveta: od Berlina in Varšave do New Yorka, Šanghaja in Jeruzalema. To so tudi mesta, iz katerih prihajajo ali v njih ustvarjajo štiri filmarke, ki jih bomo predstavili letos. Američanka Janaye Brown, ki ustvarja v Šanghaju, nam bo v kratkem filmu Na pridušeno osvetljeni potki (On a Dimly lit Path) skozi svoj brezkompromisen slog predstavila par v času negotovosti. Poljakinja Anna Kasińska nas bo s svojim prvencem Sinhronizacija (Synchronization) popeljala v prihodnost, ko moški spol izumira, štiri ženske pa ob edinem darovalcu, ki povrhu doživi še nesrečo, želijo postati matere. Izraelka Daphna Mero nam bo tragično zgodbo delavke v pralnici približala skozi vrhunsko koreografiran plesni film Oprano (Washed). Nemka Charlot van Heeswijk pa bo prvovrsten mednarodni feministični filmski program zaokrožila z obzervacijskim dokumentarcem Prost_or (Frei_raum) o vsakdanjih dejanjih moške nadvlade na javnem prevozu: »manspreadingu«. Z avtoricami filmov se bomo pogovarjali v soboto, 6. marca ob 20. uri. Filmi bodo brezplačno na ogled od 4. do 10. marca na spletni strani festivala.

ZDAJ!: svoboda ni privilegij, ampak pravica

Po pogledu nazaj in naprej bo FeFi oko usmerila v nas, tukaj in zdaj. V okviru programa kratkih filmov smo izbrali iz vsake filmske zvrsti po enega: igrani film, dokumentarec in animacijo; vsi pa pripovedujejo boleče in hkrati opogumljajoče zgodbe modernih žensk. V filmu Draga Jožica, ki so ga režiserke Anne-Pauline Serres, Marta Fernández Risco in Estel Teodoro posnele na Mednarodni delavnici dokumentarnega filma DoKKu 2019 v Krškem, bomo spoznali protagonistko, ki po 50 letih zakona spozna, da svoboda ni le privilegij, ampak tudi njena pravica. Miniaturna refleksija o ženstvenosti v času spolne enakopravnosti Lovka, režiserke Urške Djukić, nas bo popeljala na lov s Silvo (Nataša Barbara Gračner) in njeno najstniško hčerko Ano (Ana Pavlin). S stop animacijo K prašnemu morju (À la mer poussiere), režiserke Héloïse Ferlay, pa se bomo potopili v družinski svet Mala in Zoe, brata in sestre, ki v odsotnosti očeta ostajata doma sama in se z vsemi močmi borita za materino pozornost. Z avtoricami filmov se bomo pogovarjali na dan žena, 8. marca ob 20. uri. Filmi bodo brezplačno na ogled od 4. do 10. marca na spletni strani festivala.

Prispevaj: podprite festival in filmarke s prostovoljnim prispevkom

Vsebine festivala FeFi 2021 so brezplačne, ker jih želimo približati kar najširšemu občinstvu, sebi in vam pa olajšati trenutne razmere in kljub vsemu ponuditi kakovosten program. Zato bomo veseli, če boste nas in delo filmark, ki jih predstavljamo, podprli s prostovoljnim prispevkom. Poljuben znesek nam lahko nakažete na naš TRR, odprt pri Novi KBM:

IBAN SI56 0417 3000 1086 206

Društvo za razvoj filmske kulture
Glavni trg 22
2000 Maribor

BIC / SWIFT banke: KBMASI2X
Koda: CHAR
Namen: donacija za FeFi festival

V primeru, da potrebujete donatorsko pogodbo, nam pišite na info@fefi.si.

Deli
PROGRAM

 

VIRTUAL TOUR GT22

Ostali prispevki

Intimni kino
Spletni ogled filmov in pogovor s producentskim duom Jerca in Andraž Jerič. Od 3. do 9. decembra na bsf.si
Intimni kino
10. festival Enimation bo letos potekal od 7. do 14. novembra na spletni strani enimation.si.
Intimni kino
Najstarejši evropski festival LGBT filma, ki ga vsako leto gostimo v IntimnemKinu, se letos seli na splet.
Intimni kino
V okviru Festivala Lent smo se v GT22 fokusirali na madžarsko prestolnico in na avtoritarne prakse, ki jo vedno bolj zaznamujejo ...
Intimni kino
6. oktobra bo GT22 kulturna ambasada Palestine. Zavrteli bomo film Čas, ki ostaja, projekciji pa bo sledil pogovor.
Intimni kino
Začenja se nova sezona pogovorov z mladimi filmski ustvarjalci EkstremnoSlovensko - tokrat spletno na Bazi slovenskega filma.
Intimni kino
Letošnja izvedba v ospredje postavlja aktualne zgodbe, povezane z azilnimi politikami, migracijami in begunstvom.
Intimni kino
GT22 se bo letos v okviru Festivala Lent fokusiral na Budimpešto in njeno umetniško ter politično situacijo.