Ekstremno Virtualno: Maškarada ali revolucija intimnosti Yugo buržoazije

Serija spletnih filmskih debat in pogovorov na platformi Zoom. Več o programu v nadaljevanju …

Udeležite se jih lahko na vedno isti povezavi:
https://us02web.zoom.us/j/89245317057?pwd=azF5anBmY1ZnSVA0bGlNZm0zS3M2dz09

(S klikom vstopite v čakalnico/waiting room, kjer vas bo gostitelj_ica/host potrdila, da se priključite.)

#

Sobota, 6. februar ob 20.00

Maškarada (1971) ali revolucija intimnosti Yugo buržoazije

> Gostiteljica: dr. Nataša Pivec, sociologinja

Debate o ogledanem filmu se lahko brezplačno udeležite na:
https://us02web.zoom.us/j/89245317057?pwd=azF5anBmY1ZnSVA0bGlNZm0zS3M2dz09

Maškarada Boštjana Hladnika, mojstra vsega ne-socialističnega, ki je nekoč v Nemčiji snemal erotične filme, je meseni biser, potreben pozornosti vsaj enkrat na pet let. Je popolna dekonstrukcija buržujske intimnosti, seksualnosti, zakonskih odnosov, razrednega privilegija, hegemonične moškosti, Yugo lagodja, ki ni bilo socialistično, a predvsem ženske vloge matere in žene. Na latentni feminizem Maškarade!

#

Sobota, 23. januar ob 20.00

HIPERNORMALIZACIJA

> Gostitelj: Žiga Brdnik, filozof in filmski kritik

Film je za brezplačen spletni ogled med drugim dostopen na: https://www.youtube.com/watch?v=fh2cDKyFdyU

Tekst filma v slovenščini: https://zofijini.net/hipernormalizacija/

Debate o ogledanem filmu se lahko brezplačno udeležite na:
https://us02web.zoom.us/j/89245317057?pwd=azF5anBmY1ZnSVA0bGlNZm0zS3M2dz09

Podatki o filmu: Adam Curtis / VB / 2016 / 166 min

“Živimo v čudnem času. Dogajajo se nenavadne stvari, ki spodkopavajo stabilnost našega sveta. Samomorilski napadalci, valovi beguncev, Donald Trump, Vladimir Putin in Brexit. Zdi se, da se naši voditelji niso sposobni soočiti z njimi in nihče nima vizije drugačne ali boljše prihodnosti. Ta film pripoveduje zgodbo o tem, kako smo prišli do te čudne točke. O tem kako so se v preteklih štiridesetih letih politiki, finančniki in tehnološki utopisti, namesto, da bi se soočili z realno kompleksnostjo sveta, umaknili. A da bi zadržali oblast, so oblikovali poenostavljeno različico sveta. Ko je ta lažni svet rastel, smo ga vsi sprejeli, ker nam je enostavnost dajala pogum. Tudi tisti, ki so mislili, da napadajo sistem – radikalci, umetniki, glasbeniki in vsa protikultura – so pravzaprav postali del iluzije, ker so se tudi oni umaknili v izmišljeni svet, zaradi česar njihov upor nima učinka in se nikoli nič ne spremeni. Toda ta umik v sanjski svet, je omogočil vzpon temnih in destruktivnih sil. Sil, ki se zdaj vračajo in načenjajo krhko površino našega pazljivo oblikovanega lažnega sveta.”#

#

Sobota, 12. december ob 20.00

Psihodramski kinoklub: SVETILNIK (The Lighthouse)

> Gostiteljica: Jelena Grobler, praktičarka psihodrame in art terapevtka

Film je za spletni ogled med drugim dostopen na: https://www.youtube.com/watch?v=_om1l32RMyM

Psihodramskega kinokluba se lahko brezplačno udeležite na:
https://us02web.zoom.us/j/89245317057?pwd=azF5anBmY1ZnSVA0bGlNZm0zS3M2dz09

Podatki o filmu: Robert Eggers / ZDA, Kanada / 2019 / 110 min

Svetilnik je nastal leta 2019. Gleda pa se kot ultimativna medkoronska srhljivka. Kaj se zgodi z dvema mornarjema, dvema moškima, obsojenima na nedoločno dolgo skupno sobivanje na samotnem otoku, v falusu podobni stavbi, zgolj v družbi galebov in alkohola za razmaščevanje strojni delov?

Kinoklub: V sproščenem in varnem krogu skupine posameznik po ogledu filma razmišlja o temi in likih in se poglobi v njemu važno psihološko vsebino. Psihodramski pristop v kino klubu omogoča posamezniku čustveno povezavo s svetom filma, kjer po eni strani pridobiva vpogled v njegov globlji pomen, hkrati pa kontakt z lastnimi čustvi in notranjimi dogajanji.

#

Torek, 15. december ob 20.00

Festival LGBT filma: ČESAR SI NE UPAMO (Things We Dare Not Do)

> Gostiteljica: Simona Jerala, filmarka, članica programske ekipe festivala LGBT filma
> Gostja: Veronika Zakonjšek, filmska kritičarka

Film Česar si ne upamo bo za brezplačen spletni ogled na voljo od 14. 12. do 20.12. v okviru 36. Festivala LGBT filma na povezavi: https://cinesquare.net/onlinefestivals#/lgbtfestival/movie/2444/undefined

Filmske debate se lahko brezplačno udeležite na:
https://us02web.zoom.us/j/89245317057?pwd=azF5anBmY1ZnSVA0bGlNZm0zS3M2dz09

Podatki o filmu: Bruno Santamaría Razo / Mehika, 2020, 71’, ap, svp

V najstniški skupini iz malega mesta El Roblito izstopa šestnajstletni Ñoño, saj skupaj z vrstniki ustvarja koreografijo in organizira razne dejavnosti. Navidez je podoben svojim vrstnikom, vendar ga najbolj veselijo skrivni trenutki daleč od ljudi, ko se lahko vsaj za nekaj trenutkov vidi takšnega, kakršna je v resnici. Ko se bliža dan pomembnega mestnega festivala, bo Noño poskusil zbrati pogum in se pokazati oblečena v žensko. Čeprav je razkritje tvegano, si želi, da jo družina in skupnost sprejmeta. Najboljši dokumentarec na festivalu v Chicagu.

Napovednik: https://www.youtube.com/watch?v=kkP1mOISvOs

#

Sobota, 19. december ob 20.00

-izmi božičnih romantičnih komedij: britanski primer: PRAVZAPRAV LJUBEZEN (Love Actually)

> Gostiteljica: Nataša Pivec, sociologinja

Filmske debate se lahko brezplačno udeležite na:
https://us02web.zoom.us/j/89245317057?pwd=azF5anBmY1ZnSVA0bGlNZm0zS3M2dz09

V zavesti večine ljudi se smatra romantična komedija kot lahkoten žanr, celo ospoljeno poimenovan “Chick flick” ali babji film. A kritična filmska teorija razume romantično komedijo ali katerikoli filmski žanr kot orodje dominantnih ideologij. Potemtakem se porarajo vprašanja: koliko ideoloških momentov je v romantični komediji, koliko –izmov (npr. seksizem, rasizem, homofobija, starizem itd.) se znajde v njem, je film zgolj odsev potrošnitva … ? O tem bomo debatirali na primeru ene najbolj priljubljenih britanskih božičnih romantičnih komedij, Love Actually (2003).

#

Torek, 22. december ob 20.00

Zahodna Sahara, lekcija 1: VIDETI EL AAIUN + 3 UKRADENE KAMERE (3 Stolen Cameras)

> Gostitelj: Žiga Brdnik, filmski kritik
> Gosti: Nazha el Khalidi iz filmske ekipe Equipe Media, ki je posnela 3 ukradene kamere; Sidahmed Jouly iz sahravijskega begunskega taborišča Tindouf in Cvetka iz projekta The Story of Western Sahara’s Forgotten People.

Film Videti El Aaiún bo za brezplačen spletni ogled na voljo od 20. do 23. decembra na Bazi slovenskih filmov: https://bsf.si/sl/dogodki/gt22-ekstremno-virtualno-videti-el-aaiun/

Film 3 Ukradene kamere (3 Stolen Cameras) je za brezplačen spletni ogled med drugim dostopen na: http://www.3stolencameras.com/the-film/

Filmske debate in pogovora z gosti se lahko brezplačno udeležite na:
https://us02web.zoom.us/j/89245317057?pwd=azF5anBmY1ZnSVA0bGlNZm0zS3M2dz09

Zahodna Sahara, “zadnja afriška kolonija”, kot jo imenujejo nekateri, se je leta 1975 kot ena izmed zadnjih afriških držav rešila evropskih kolonizatorjev, Španije. A takoj za tem sta jo napadli južna in severna soseda, Mavretanija in Maroko. Prva se je po štirih letih vojne umaknila, slednji pa je vztrajal in de facto zmagal. Maroška okupacija dveh tretjin ozemlja se ob podpori zahodnih sil, kot sta ZDA in Francija, ter nemoči in ignoranci mednarodne skupnosti, kot pojasnjuje poznavalci situacije, nadaljuje. Sahravijci, avtohtoni prebivalci Zahodne Sahare, pa so morali večinoma v izgnanstvo, največ, blizu 200.000 jih živi v petih begunskih taboriščih za vzhodno mejo v Alžiriji. Čeprav so jim Združeni narodi že v šestdesetih obljubili referendum o samoodločbi, se ta še vedno ni zgodil. V zadnjih tednih se je po treh desetletjih diplomatskih neuspehov in nenasilnega upora Sahravijcev končalo krhko premirje med obema stranema, ponovno so izbruhnili oboroženi spopadi … S sogovorniki iz Zahodne Sahare in ustvarjalci filma 3 ukradene kamere bomo iz prve roke izvedeli, kakšna je trenutna situacija, zakaj je do tega prišlo in kako se lahko razplete.

#

Sobota, 26. december ob 20.00

Jugoslavija, lekcija 1: SKRITO POVELJE

> Gostiteljica: Draga Potočnjak, igralka, pisateljica + gosti

Več o knjigi Drage Potočnjak z naslovom Skrito povelje na: https://www.sanje.si/skrito-povelje2.html

Več o sestrelitvi gazele 664, 27. junija 1991: http://www.tonimrlak.com/

Filmske debate se lahko brezplačno udeležite na:
https://us02web.zoom.us/j/89245317057?pwd=azF5anBmY1ZnSVA0bGlNZm0zS3M2dz09

Bilo je 27. junija 1991. Na uradni prvi dan vojne za Slovenijo. Helikopter gazela SA 341, serijska št. 664, je nad ljubljansko Rožno dolino izginil v ogromni črni gobi dima. Proglasili so ga za sovražnega, pozneje izvrgli, da se je primerila napaka – mitomanska sla »ljudi na položajih« je nato zdržema klesala lažno propagando, sprenevedanje in glušeči molk. Skrito povelje Drage Potočnjak je sveženj, ki se dosledno opira na preverjena dejstva, pričevanja in triletno preiskovalno delo. Resnič(nost)na kriminalna pripoved, ki se ne sramuje silovite družbenokritične osti, razgalja rušečo ideologijo (mitologijo) dela politične elite, ki je z osamosvojitveno vojno v panteon povabila oportunizem, spletkarstvo, ignoranco in laži. Zgodba o sestrelitvi gazele bi lahko bila na začetku učbenika z naslovom Kdo je ugrabil slovensko državo. Zato ni čudno, da sta dva filmska scenarija – drugega je v sodelovanju s Studiem Virc pisala naša gostiteljica Draga Potočnjak – o tem dogodku že ostala nerealizirana …

#

Torek, 29. december ob 20.00

Če je lahko Bruce Willis “umrl pokončno” petkrat, bomo tudi mi preživeli korono: UMRI POKONČNO (Die Hard)

> Gostitelja: Uroš Kaurin in Vito Weiss, heroja

Filmske debate se lahko brezplačno udeležite na:
https://us02web.zoom.us/j/89245317057?pwd=azF5anBmY1ZnSVA0bGlNZm0zS3M2dz09

YIPPEE KI YAY, MOTHERFUCKER!

“Umri pokončno spada k decembru kot francoska solata za Silvestrovo.”

“John Maclane je prišel za praznike “domov”. In tega mu nihče ne bo jemal. Hans Gruber je skočil njemu v zelje in ne obratno. So ljudje, ki zmorejo veliko, in so ljudje, ki zmorejo več. Včasih pač moraš bit Bruce Willis. V taki situaciji se lahko samo tako kot Bruce Willis boriš. Al te bojo oni zjebali, al pa boš ti njih.”

“Die Hard je kot Last Christmas od Wham!”

“Neka rutina je v tem filmu, neko praznično upanje ti da.”

“Bruce Willis v bistvu predstavlja delavski razred.”
“Umri pokončno je kul naslov v slovenščini.”

#

Sobota, 16. januar ob 20.00

Psihodramski kinoklub: GROUNDHOG DAY

> Gostiteljica: Jelena Grobler, praktičarka psihodrame in art terapevtka

Film je za spletni ogled med drugim dostopen na: https://www.youtube.com/watch?v=n4uB9hdzwjc

Psihodramskega kinokluba se lahko brezplačno udeležite na:
https://us02web.zoom.us/j/89245317057?pwd=azF5anBmY1ZnSVA0bGlNZm0zS3M2dz09

Podatki o filmu: Harold Ramis / ZDA / 1993 / 101 min

Samo upamo lahko, da se bomo v letu 2021 zbudili v drugačen dan, kot se nam je ponavljal v 2020 … Groundhog day!

Kinoklub: V sproščenem in varnem krogu skupine posameznik po ogledu filma razmišlja o temi in likih in se poglobi v njemu važno psihološko vsebino. Psihodramski pristop v kino klubu omogoča posamezniku čustveno povezavo s svetom filma, kjer po eni strani pridobiva vpogled v njegov globlji pomen, hkrati pa kontakt z lastnimi čustvi in notranjimi dogajanji.

#

Debat in pogovorov se lahko udeležite na vedno isti povezavi:

>> https://us02web.zoom.us/j/89245317057?pwd=azF5anBmY1ZnSVA0bGlNZm0zS3M2dz09 <<

(S klikom vstopite v čakalnico/waiting room, kjer vas bo gostitelj_ica/host potrdila, da se priključite.)

Deli
PROGRAM

 

VIRTUAL TOUR GT22

Ostali prispevki

Intimni kino
Po vzoru digitalnih sej, bo nedeljska gozdna predstava kriptoevangelist namenjena vprašanjem
Intimni kino
Kratki filmi in pogovor z avtorjem od 7. do 13. junija na Bazi slovenskih filmov - bsf.si
Intimni kino
Od 16. do 18. junija ob 20. uri v IntimnemKinu.GT22. Vstopnine ni.
Intimni kino
Od 4. do 10. marca na spletni strani festivala fefi.si. Spletne diskusije z avtoricami 6., 7. in 8. marca ob 20. uri.
Intimni kino
Spletni ogled filmov in pogovor s producentskim duom Jerca in Andraž Jerič. Od 3. do 9. decembra na bsf.si
Intimni kino
10. festival Enimation bo letos potekal od 7. do 14. novembra na spletni strani enimation.si.
Intimni kino
Najstarejši evropski festival LGBT filma, ki ga vsako leto gostimo v IntimnemKinu, se letos seli na splet.
Intimni kino
V okviru Festivala Lent smo se v GT22 fokusirali na madžarsko prestolnico in na avtoritarne prakse, ki jo vedno bolj zaznamujejo ...