Ekstremno Slovensko

V tokratnem podcastu #MariborIsTheFuture smo zaključili serijo pogovorov s slovenskimi filmskimi ustvarjalkami #EkstremnoSlovensko, ki se je v različnih prostorih po Mariboru odvijala od leta 2016 do 2018 in bo v kratkem izšla tudi v knjižni obliki v okviru Male garažne knjižnice, izdajatelja Ustanove fundacija Sonda. Za zaključek smo pogovore z igralkami, režiserkami, scenaristkami, montažerkami in durgimi filmskimi delavkami podkrepili z raziskavo zastopanosti žensk na filmskem področju v Sloveniji in širše. Ob tej priložnosti smo v studiu radia YoureUp v GT22 povabili Niko Gričar, ki je v sodelovanju s Slovenskim filmskim centrom izvedla raziskavo, in Tino Poglajen, predsednico Društva slovenskih filmskih publicistov in publicistk, ki je slovenska nacionalna sekcija mednarodne zveze filmskih kritikov FIPRESCI.

Pogovor je moderiral Žiga Brdnik, za zvok je skrbel Boštjan Eržen.

POVZETEK RAZISKAVE:
Zastopanost režiserk v slovenskem filmu s podporo Slovenskega filmskega centra / Filmskega Sklada RS v obdobju 1995 -2017

Do danes je bilo znotraj nacionalnega filmskega programa (1995-2017) podprtih 17 celovečernih filmov režiserk in od tega 4 prvenci (od skupno 143 filmov). Glede na zvrst je bilo podprtih 13 igranih celovečernih in 4 dokumentarni celovečerni filmi:

  • V obdobju 1995-2017 je znotraj nacionalnega programa podprt eden od približno osmih celovečernih filmov z udeležbo ženske režiserke in vključuje tudi filme v spolno mešani režiji ter prvence (13%).
  • V obdobju 1995-2017 je bil prikazan eden od devetih celovečernih filmov z udeležbo ženske režiserke (11%) in s večinsko podporo Sklada/SFC.
  • Režiserke so imele najvišje deleže podpre na razpisih za prvence (27%) in za AV projekte (24%), med tem ko so imeli režiserji najvišje deleže podpre na razpisih za realizacijo (celovečerni z 92% in kratki filmi z 84%), na razvoju projekta (81%) in na razvoju scenarija (75%):
    – eden od dvanajstih podprtih celovečernih filmov je v režiji ženske,
    – eden od štirih je prvenec režiserke,
    – eden od šestih je kratki film režiserke,
    – in enako velja za razvoje projektov in razvoje scenarijev, ter pri avdiovizualnih delih je eden od štirih podprtih v režiji ženske.
  • V 117 prikazanih filmih (s podporo SFC/FS; 1995-2017) je filme soustvarjalo 27% žensk in 69% moških na ključnih pozicijah filmskega ustvarjanja. V 4% so bile ekipe spolno mešane (večinoma področja za scenarij, produkcijo, montažo in scenografijo).

(Nika Gričar, avtorica raziskave v sodelovanju s SFC)

Več na:

https://www.film-center.si/media/uploads/froala_editor/files/SFC%20katalog%202018_F&F_.pdf
https://www.film-center.si/sl/novice/7584/zanemarljiva-zastopanost-zensk-v-filmskem-sektorju/
http://ekran.si/uvodnik-april-maj-junij-2018/
http://www.ewawomen.com/gender-inequality-in-the-film-industry-2/

Deli
PROGRAM

 

ZA GT

 

Fotografski Muzej
Blackbox
Skate rampa
VIRTUAL TOUR GT22

Ostali prispevki

Podcast
Objavljamo posnetek in fotogalerijo pogovora s Svetlano Makarovič na IntimneOdru.GT22.
Podcast
V novem sklopu podcasta Intimni naslovljenem Portreti, smo gostili igralca Roka Kravanjo.
Podcast
From the international conference Bring in Weight, critique of populism
Podcast
Lekcija 1 z Anjo Zalta, Marto Gregorčič, Petro Meterc in Beliban zu Stolberg. Lekcija 2 z Mednarodno rožavsko komuno.
Podcast
Podcast Maribor Is The Future je pred začetkom konference Bring in Weight na pogovor povabil kuratorja Harma Luxa.
Podcast
V okviru gledališke serije podcastov MariborIsTheFuture smo se pogovarjali s plesalkama Mašo Kagao Knez in Kajo Lin Jagodič Avguštin.
Podcast
Tema 81. podcasta Maribor Is The Future je bila še kako pereča stanovanjska problematika in ena od zelo obetavnih rešitev zanjo: stanovanjske zadruge.
Podcast
V okviru podcasta Maribor Is The Future smo se pogovarjali s fotografinjo Katjo Goljat, ki v Avli.GT22 razstavlja fotoknjigo Slovenjgradčani.