Ekstremno Slovensko

V tokratnem podcastu #MariborIsTheFuture smo zaključili serijo pogovorov s slovenskimi filmskimi ustvarjalkami #EkstremnoSlovensko, ki se je v različnih prostorih po Mariboru odvijala od leta 2016 do 2018 in bo v kratkem izšla tudi v knjižni obliki v okviru Male garažne knjižnice, izdajatelja Ustanove fundacija Sonda. Za zaključek smo pogovore z igralkami, režiserkami, scenaristkami, montažerkami in durgimi filmskimi delavkami podkrepili z raziskavo zastopanosti žensk na filmskem področju v Sloveniji in širše. Ob tej priložnosti smo v studiu radia YoureUp v GT22 povabili Niko Gričar, ki je v sodelovanju s Slovenskim filmskim centrom izvedla raziskavo, in Tino Poglajen, predsednico Društva slovenskih filmskih publicistov in publicistk, ki je slovenska nacionalna sekcija mednarodne zveze filmskih kritikov FIPRESCI.

Pogovor je moderiral Žiga Brdnik, za zvok je skrbel Boštjan Eržen.

POVZETEK RAZISKAVE:
Zastopanost režiserk v slovenskem filmu s podporo Slovenskega filmskega centra / Filmskega Sklada RS v obdobju 1995 -2017

Do danes je bilo znotraj nacionalnega filmskega programa (1995-2017) podprtih 17 celovečernih filmov režiserk in od tega 4 prvenci (od skupno 143 filmov). Glede na zvrst je bilo podprtih 13 igranih celovečernih in 4 dokumentarni celovečerni filmi:

  • V obdobju 1995-2017 je znotraj nacionalnega programa podprt eden od približno osmih celovečernih filmov z udeležbo ženske režiserke in vključuje tudi filme v spolno mešani režiji ter prvence (13%).
  • V obdobju 1995-2017 je bil prikazan eden od devetih celovečernih filmov z udeležbo ženske režiserke (11%) in s večinsko podporo Sklada/SFC.
  • Režiserke so imele najvišje deleže podpre na razpisih za prvence (27%) in za AV projekte (24%), med tem ko so imeli režiserji najvišje deleže podpre na razpisih za realizacijo (celovečerni z 92% in kratki filmi z 84%), na razvoju projekta (81%) in na razvoju scenarija (75%):
    – eden od dvanajstih podprtih celovečernih filmov je v režiji ženske,
    – eden od štirih je prvenec režiserke,
    – eden od šestih je kratki film režiserke,
    – in enako velja za razvoje projektov in razvoje scenarijev, ter pri avdiovizualnih delih je eden od štirih podprtih v režiji ženske.
  • V 117 prikazanih filmih (s podporo SFC/FS; 1995-2017) je filme soustvarjalo 27% žensk in 69% moških na ključnih pozicijah filmskega ustvarjanja. V 4% so bile ekipe spolno mešane (večinoma področja za scenarij, produkcijo, montažo in scenografijo).

(Nika Gričar, avtorica raziskave v sodelovanju s SFC)

Več na:

https://www.film-center.si/media/uploads/froala_editor/files/SFC%20katalog%202018_F&F_.pdf
https://www.film-center.si/sl/novice/7584/zanemarljiva-zastopanost-zensk-v-filmskem-sektorju/
http://ekran.si/uvodnik-april-maj-junij-2018/
http://www.ewawomen.com/gender-inequality-in-the-film-industry-2/

Deli
PROGRAM
18. 01. - 18.00 // Vid Barić: Mladi, divji, neprespani // razstava
Vstop: prost
18. 01. - 18.00 // Rožava, lekcija 1: demokratična avtonomija in osvoboditev žensk // film in pogovor
Vstop: prostovoljna donacija za Rožavo
21. 01. - 17.00 // Vzgoja sadik in spomladanska priprava tal brez prekopavanja // predavanje
Vstop: 20 €
25. 01. - 10:00 // Dan odprte temnice // Delavnica
Vstop: Prost

 

ZA GT

 

Fotografski Muzej
Blackbox
Skate rampa
VIRTUAL TOUR GT22

Ostali prispevki

Podcast
Podcast Maribor Is The Future #86 z umetnico Betino Habjanič.
Podcast
Tema 81. podcasta Maribor Is The Future je bila še kako pereča stanovanjska problematika in ena od zelo obetavnih rešitev zanjo: stanovanjske zadruge.
Podcast
V studio radia YoureUp v GT22 smo povabili predstavnika najbolj odmevnega in dobrosrčnega mariborskega projekta zadnjih tednov: projekt Vida.
Podcast
Pogovor z Almo R. Selimović, Primožem Bezjakom, Katarino Stegnar in Brankom Jordanom.
Podcast
Podcast pogovor o razstavah Mantra in Nezen z avtoricama in kuratorjem.
Podcast
Pogovor o festivalu otroškega in mladinskega filma, o filmski vzgoji in otroški filmski ustvarjalnosti.
Podcast
Podcast Maribor Is The Future #79
Podcast
Pogovor s Petjo Golec Horvat, Žiganom Krajnčanom in Miho Horvatom.