BLACK BOX November – December

Do konca leta 2017 napovedujemo 7 vsebinsko zaokroženih tedenskih sklopov, v okviru katerih si bo možno ogledati 35 kratkih filmov. Vsakemu filmu bomo posvetili en dan, ko si ga bo od torka do sobote možno ogledati kadarkoli med 10. in 18. uro.

 

PROGRAM

 

5.12.-9.12.2017 // Mladi slovenski režiserji in režiserke

TOR – PET // ponavljajoče predvajanje kratkega filma

izbor: DRFK

Mladi režiserji in režiserke prinašajo v slovenski film sveže teme, izkušnje in pripovedi, ki so odraz odraščanja in delovanja v okolju različnem od generacij pred njimi. Mladi avtorji so prihodnost filma in zato jih ta teden postavljamo v fokus.

TOREK, 5.12. od 10:00 do 16:00// ANJA GANJA, Peter Bizjak [19′, 2017, SI]
SREDA, 6.12.  od 10:00 do 17:00// DOBER TEK, ŽIVLJENJE!, Urška Djukić [ 14′, 2016, SI]
PETEK, 8.12. od 10:00 do 16:00 // MALE RIBE, Maja Križnik [ 22′, 2015, SI]

12.12.-16.12.2017 // FILM FACTORY

TOR – SOB  // ponavljajoče predvajanje kratkega filma

Izbor: Mojca Pernat

Film Factory je mlad kolektiv, katerega osrednji dejavnosti sta produkcija avtorskega filma in filmsko opismenjevanje mladih. Produkcija je od leta 2014 član evropske filmske mreže NISI MASA.

TOREK, 12.12. od 10:00 do 16:00// NESKONČNI VOZEL, Miha Šubic [32′, 2010, SI]
SREDA, 13.12. od 10:00 do 17:00 // LAST LUNCH, Miha Šubic [4′, 2011, SI]
ČETRTEK, 14.12. 10:00 do 18:00 // MISSING THE MOMENT, Mitja Mlakar [ 9′, 2014, SI]
PETEK, 15.12. 10:00 do 18:00// BUSKER, Mitja Mlakar [9′, 2014, SI]
SOBOTA, 16.12. 10:00 do 18:00// FOOD FETISH, Miha Šubic [ 9′, 2014, SI]

19.12.-23.12.2017 // FEKK

TOR – SOB 10:00-18:00 // ponavljajoče predvajanje kratkega filma

Izbor: Kraken

Društvo Kraken si prizadeva za uveljavljanje in promocijo kratkega filma kot samostojne filmske forme. V okviru društva organizirajo filmske večere, lasten festival kratkega filma ter sodelujejo pri pripravi in izvedbi drugih festivalov ter raznih ostalih filmskih dogodkov. Med njihove cilje spada vzpostavitev rednega programa za prikazovanje kratkega filma v kinematografih ter izobraževanje zainteresirane javnosti o posebnostih te raznolike filmske forme. Aktivno sodelujejo s filmskimi avtorji, teoretiki, producenti in distributerji kratkega filma, tako pri nas kot v tujini ter si prizadevajo, da bi skupaj zagotovili večjo prepoznavnosti slednjega v našem prostoru in širše.

TOREK, 19.12. // ONI SAMO PRIHAJAJO IN ODHAJAJO, Boris Poljak [20′, 2016, HR]
SREDA, 20.12. // NA PLAŽI, Goran Škofić [ 25′, 2016, HR]
ČETRTEK, 21.12. // RDEČA KAPICA REDUX, Danijel Žeželj [12′, 2017, HR]
PETEK, 22.12. // KARTOGRAF, Daria Blažević [ 7′, 2017, HR]
SOBOTA, 23.12. // MEJE, Damjan Kozole [10′, 2016, SI]

Za več info nam sledi tudi na https://www.facebook.com/GT22Maribor/

Vabljeni.

 

Že predvajano:

7.11.-11.11.2017 // Student Cuts – Izbrani 2017

TOR – SOB 10:00-18:00 // ponavljajoče predvajanje kratkega filma

Student Cuts spodbuja mladostno ustvarjalnost, talent in entuziazem, mladim filmskim ustvarjalcem namreč ponuja priložnost, da se predstavijo javnosti in strokovnjakom s področja filmske produkcije. Program je sestavljen iz, po mnenju žirije in občinstva, najboljših filmov festivala Student Cuts v letu 2017.

TOREK, 7.11. // C.H.A.O.S, Nikolaj Vodošek (14′, 2016, SI)
SREDA, 8.11. // A SHORT FILM ABOUT FILING, Wojtas Adrian (8′, 2016, IE)
ČETRTEK, 9.11. // WHAT A PEACEFUL DAY, Clifton, Olivia (3′,2016, AU)
PETEK, 10.11. // BELGRADE’S GREAT WAR ISLAND, Vladisavljevic Lazar (15′, 2016, RS)
SOBOTA, 11.11. // PECULIAR TIDES, Eden Chan (5′,2016, TW)

izbor: Student Cuts

14.11.-18.11.2017 // V iskanju resnice

TOR – SOB 10:00-18:00 // ponavljajoče predvajanje kratkega filma

kurator: Ivana Vogrinc Vidali

Iskanje resnice je najbrž najboljši približek sizifovemu delu, kar si ga je človeštvo kdaj umislilo.
Mislim, da se na vsakodnevni ravni v ta zid zaganjemo pravi vsi. Vsak za svojo resnico, vsak na svoj način. In tisti redki, pogumni, ki jih dvoma in poraza ni sram, tisti včasih naredijo film. Včasih odgovore, pa naj bodo ti abstraktni ali konkretni, skušajo najti in ujeti z dokumentarnim filmom, včasih igranim ali celo animiranim. In če se preljubi Kieslowski do “resnice” skuša prikopati s konkretnimi vprašanji, se Norshteyn poigrava z njeno spremenljivostjo glede na kontekst. Če Biček zavoljo dokumentiranja resnice postane njen ključni akter, se je Juršićeva raje loteva skozi igrano formo in fikcijsko situacijo. In če so naši avtorji do te točke iskali nekaj večjega od njih, si Karpo Godina za konec resnico ustvari sam.
Če o njej obstaja toliko različnih filmov, smo res prepričani, da je ena sama?

TOREK, 14.11. // GOVOREČE GLAVE, Krzysztof Kieslowski [14′ 1980, PL]
SREDA, 15.11. // JEŽEK V MEGLI, Yuryi Norshteyn [10′, 1975, ZSSR]
ČETRTEK, 16.11. // DRUŽINA, Rok Biček [36′, 2007, SI]
PETEK, 17.11. // HLAD, Hana Jušić [10′, 2001, HR]
SOBOTA, 18.11. // O LJUBEZENSKIH VEŠČINAH ALI FILM S 14441 SLIČICAMI, Karpo Godina [11′, 1972, SRFJ]

BIOGRAFIJA
Ivana Vogrinc Vidali, rojena leta 1997 v Mariboru, kjer je obiskovala Osnovno šolo bratov Polančičev in kasneje II. gimnazijo Maribor. Med vsemi mediji, ki jih je spoznavala in tudi prakticirala, jo je film najbolj fasciniral. V njem se je prvič preizkusila na delavnicah festivala DokuDoc 2014, leto kasneje na Filmski šoli II. gimnazije. V letu 2016/2017 je postala študentka filmske in televizijske režije na Akademiji za radio, gledališče film in televizijo. Upa, da bo to njena pot do resnice.

21.11.-25.11.2017 // Potepuh

TOR – SOB 10:00-18:00 // ponavljajoče predvajanje kratkega filma

kurator: Žiga Brdnik

Ob 40-letnici smrti enega največjih filmskih genijev 20. stoletja Charlesa Spencerja Chaplina se bomo v Black Boxu poglobili v njegovo najbolj znamenito in značilno filmsko podobo. V Keystonovem filmu Kid Auto Races at Venice (1914) si igralec prvič nadene znamenito opravo in zaigra Potepuha, družbenega obstranca, ki v njegovih filmih vztraja skoraj tri desetletja. Pojavi se v več kot tridesetih kratkometražnih in celovečernih filmih, zanj pa je značilno, da nosi čolnaste čevlje, ohlapno obleko, klobuk in palico. Neusklajenost med njegovim nerodnim in nepredvidljivim delovanjem, s katerim okolico pahne v neustavljivo serijo novih in novih nezgod, ter prepričanjem o svoji eleganci in dostojanstvu je osnovni vir Chaplinove komike.
Chaplin nikoli ne pozabi na težko otroštvo, zato se v filmih vedno postavlja na stran deklasiranih, revežev in izkoriščanega delavstva. Liku zato začne postopoma dodajati vedno večjo globino in z vedno novimi vlogami se v komično pripoved uspešno vmešajo čustva in socialna problematika, ne da bi pri tem zapustil komično osnovo. S filmom The Kid (1921) ta edinstvena kombinacija postaja Chaplinov značilni avtorski slog, ki v naslednjem desetletju doseže svoj vrhunec v celovečernih filmih Zlata mrzlica, Cirkus in Luči velemesta. Potepuh je, kot pogosto zatrjuje Chaplin, v temelju nema in telesno ekspresivna figura, ki ji ne pristaja govorno izražanje. Zato ga v njegovem prvem zvočnem filmu Veliki diktator (1940) več ni, a temeljne poteze brivca imajo še vedno očitne korenine v njem. Potepuh je tako eden najbolj vztrajnih, večplastnih in v filmski zgodovini najbolj znamenitih ter pogosto zaigranih likov, ki je imel veliko posnemovalcev in je postal večni zgled komičnega junaka modernega časa.

TOREK, 21.11. // KID AUTO RACES AT VENICE, Henry Lehrman [6′, 1914, ZDA]
SREDA, 22.11. // THE TRAMP, Charlie Chaplin [32′, 1915, ZDA]
ČETRTEK, 23.11. // IMMIGRANT, Charles Chaplin [22′, 1917, ZDA]
PETEK, 24.11. // THE KID, Charlie Chaplin [izsek 4′, 1921, ZDA]
SOBOTA, 25.11. // THE GREAT DICTATOR, Charlie Chaplin [izsek 2′, 1940, ZDA]

28.11.-2.12.2017 // Mini Midi Maxi

TOR – SOB 10:00-18:00 // ponavljajoče predvajanje kratkega filma

ENIMATION // izbor: Hana Repše

ENIMATION festival je mednarodni festival otroškega in mladinskega filma, ki ga organizira Društvo za razvoj filmske kulture. Prikazuje filme avtorjev in avtoric do 19. leta starosti. Festival obsega tekmovalni in netekmovalni filmski program ter različne delavnice in druge vzgojno-izobraževalne vsebine, ki dopolnjujejo projekcije. V tekmovalnem programu prikazujemo najboljše filme otrok in mladih z vsega sveta v treh starostnih kategorijah, ki jih izbere programska komisija pod vodstvom mag. Hane Repše:
– MINI filmarji, do 10 let,
– MIDI filmarji, od 11 do 14 let in
– MAXI filmarji, od 15 do 19 let.

TOREK, 28.11. // SLIKAR, Athanasopoulou, Savvas Kampouris, Dora Meïntani, Kyriaki Tselepidou, Danae Tsirigotaki [ 1′, 2016, GR]
SREDA, 29.11. // RDEČA KAPICA, skupina otrok [ 5′, 2016, BE]
ČETRTEK, 30.11. // POTOVANJE, Jurica Nikolić, Nika Božić, Hana Tomić, Matej Tomić, Vita Juras, Petar Miklenić, Kira Dorotić [ 2′, 2017, HR]
PETEK, 1.12. // IRONIJA, Radheya Jegatheva [ 8′, 2017, AU]
SOBOTA, 2.12. // BELE KOPALKE, Lana Bregar [ 14′, 2017, SI]