Bienale lutkovnih ustvarjalcev

Maribor tudi v letošnjem letu ponuja pestro jesensko dogajanje na področju kulture. Od 13. do 16. septembra 2017 se namreč odvija že deveti bienale lutkovnih ustvarjalcev Slovenije. Izmed triinpetdesetih prijavljenih predstav minulih dveh sezon pa je bilo treba izbrati zgolj deveterico najboljših predstav v tekmovalnem sklopu ter četverico predstav spremljevalnega programa. Mesto selektorice je tokrat pripadlo kulturni ustvarjalki, ki sicer zelo dobro pozna in spremlja slovensko lutkovno sceno, vendar vanjo do sedaj ni bila neposredno vpeta.

Hrvaška lutkovna poznavalka Olga Vujović v pogovoru tik pred pričetkom devetega bienala predstavlja svoje videnje slovenske lutkarske scene, spregovori o morebitni problematiki, s katero se soočajo lutkovni ustvarjalci v Sloveniji in drugod po Evropi, predvsem v sosednji Hrvaški, med drugim pa še razkriva, kateri so kriteriji, ki pripomorejo k stvarjenju in naposled k izbiri kakovostne lutkovne predstave.

Pogovor je nastal v sklopu kritiško-novinarskega seminarja pod vodstvom gledališke kritičarke, dramaturginje in mentorice Zale Dobovšek s sodelovanjem devetega bienala lutkovnih ustvarjalcev Slovenije, Lutkovnega gledališča Maribor, spletnega portala Koridor – križišča umetnosti in GT22. Pogovor s selektorico bienala sta vodili Maša Jazbec in Tjaša Bertoncelj.

 

retji dan, približno na polovici festivala 9. bienala ULU Slovenije smo se pogovarjali z žirantom Tinom Grabnarjem, gledališkim režiserjem. Izmed devetih predstav, ki so bile izbrane v tekmovalni program, bo žirija jutri izbrala in razglasila zmagovalke. Do takrat žirija svoje mnenje zadržuje zase, zato sva se pogovarjala bolj o Grabnarjevem osebnem pogledu na gledališče.

Tin Grabnar sicer zaključuje magistrski študij gledališke režije, toda kljub svoji mladosti je že precej izkušen. Deluje kot samostojni kulturni delavec in je sodeloval z ljubljanskim in mariborskim lutkovnim gledališčem, Slovenskim mladinskim gledališčem, v prihajajoči sezoni pa bomo njegovo delo lahko gledali tudi v SNG Drama Ljubljana. Seveda pa deluje tudi na neinstitucialni sceni, na kateri je v Mariboru prisoten tako ali drugače že skoraj desetletje.

Z veseljem sem se pogovarjala z enim izmed redkih predstavnikov mlade generacije, ki jih stroka uspe prepoznati kot vredne poslušanja in upoštevanja ter upam, da ne bo ostal osamljen primer.

Pogovor je nastal v sklopu kritiško-novinarskega seminarja pod vodstvom gledališke kritičarke, dramaturginje in mentorice Zale Dobovšek s sodelovanjem devetega Bienala lutkovnih ustvarjalcev Slovenije, Lutkovnega gledališča Maribor, spletnega portala Koridor – križišča umetnosti in GT22.